tisdag 12 maj 2009

Våran potatistjuv......

Under vintern har vi haft en inneboende i vår potatiskällare. Han har bla. delat vårat potatisförråd med oss, han har faktiskt provsmakat nästan varje potatis =(
En dag kom jag på honom när jag själv skulle hämta in potatis, shit vad stor du var!! hörde jag mej själv skrika när jag fick syn på honom och drämde snabbt igen dörren.
När U kom hem lyckades han jaga ut honom...han försvann genom ventilationsröret i taket. Vi pluggade röret med en tegelsten utifrån, och på lördagmorgon vid frukosten tittade jag ut.....och vad fick jag se??? jo den besten försökte med alla medel att komma åt potatisförrådet, han verkade jättehugrig!!.....men han gick tyvärr bet!!!http://www.youtube.com/watch?v=lKydcnNZ_kE
Nu har U tagit bort stenen och gillrat en fälla inne i källaren för att få bort honom helt, så vi får väl se vad som händer.....fortsättning kanske följer.....

1 kommentar:

Life by J sa...

Shit vilken äcklig! Men ni är ju schyssta som har delat med er hela vintern! ;)